2017. július 15., szombat

Megfélemlítés

Sorszámommal már  52 perce  vártam nyugodtan, békésen  a soromra a Budapest Bank  fiókjában, mikor  megjelent egy  középkorú  pár. Fittyet hányva  a sorszámszámhúzó gépnek, egyenesen a biztonsági őrhöz mentek, aki  egy nagy hirdetménytábla  takarásban békésen ücsörgött, és pusmogni kezdtek vele.
 
A biztonsági őr sebesen a bank  egyetlen irodai  dolgozó  alkalmazottjához  ment ezek után, aki épp egy ügyféllel  volt  elfoglalva s megtárgyalt vele  valamit.
 
A pár  férfi tagja eközben  beállt az ajtó mellé, terpeszállásba, mintha Ő lenne  ott a biztonsági őr, karját  összefonva  maga előtt, de azért arra ügyelve, hogy fekete  pólójának  logója elég jól látszon.
 
Két narancssárga  fokos volt keresztbe  rakva, és a felirat, Ne bántsd  magyart, mert megbánod! Hm.
 
Szóval ott állt hatalmának minden  szimbólumával testtartásban, öltözetben, vaskos hajfonatával, minden ujján  gyűrűkkel és valamilyen  építkezésről beszélgetett a hölggyel akit kisért. Így megtudtam, hogy a sóder ára  Siófokon  drágább mint valahol máshol, 7000Ft per köbméter. no meg hogy be kell fejezniük  a siófoki házat , meg egy másik házat is valahol máshol- s bár  egyáltalán nem érdekelt, de oly  elementáris erővel tárgyalták építkezési ügyeiket, mintha  csak otthon beszélgetnének. 
Nem volt más  választásom , hogy  kizárjam az ügyeiket az életemből , betettem a fülhallgatómat és  zenét hallgattam .  
 
Egy ideig nem is történt semmi- Ők beszélgettek terpeszállásosan, de már csak némafilm   előadásban  láttam őket.  
 
A pénztárba  várakozók  sora  szépen ütemesen haladt, csakhát én nem  oda vártam, hanem az egyetlen ügyintézőhöz kaptam sorszámot a gépben. A Budapest Bank ugyanis  nemrég átállt egy  új  netbankos   arculatra, és szükségem volt egy kis segítségre, hogy újra  használni tudjam. Amit viszont nem halogathattam tovább, mert el kellett intéznem határidős  dolgokat. Így  nem volt más    alternatíva, minthogy kivárom a soromat.
 
Egyszer csak  odajött hozzám a biztonsági őr és megkérdezte  milyen  ügyeben várok. Mutatom neki a sorszámomat, amin rajta van  a várakozás oka is. S közli velem, hogy most nem én fogok menni az ügyintézőhöz, hanem a "fokosos" pár. Néztem rá nagy szemekkel, s kérdezem, hogy miért is?
 
Mert ők interneten  időpontot választottak, s csak egy ügyintézője van neki ( mármint a biztonsági őrnek??!! ) amit megint csak nem értek, hiszen neki aztán nincs  itt egyetlen ügyintézője sem. Ő ugyanúgy alkalmazott mint a pénztáros  , vagy  irodai ügyintéző, de  nem akarok kötözködni , így átlépek  e felett.
Menjek a pénztárba, ott is  elintézik az ügyemet!  s ezzel otthagy.  Várok egy kicsit, hátha  felfogja, hogy nem utasítgatás a dolga, hanem a segítségnyújtás ebben az esteben, de   arra aztán várhatok, mert Őt aztán  egyáltalán nem érdekli  továbbiakban, hogy csaknem egy óra várakozás  után újabb sorbaállásra vagyok   kényszerítve, mert  megjelent a egy  megfélemlítő testtartású, ruházatú férfi.
 
 Úgyhogy belátom nekem kell   újra  odamenni, és új sorszámot  húznom, most már  a pénztárhoz. 
 
Meg is teszem, s visszaülök új sorszámommal és előttem lévő újabb hosszú várakozással (6-an vannak előttem) 
Amikor  beléptem a bankba  akkor a pénztárra épp 6-an vártak, az ügyintézőhöz 1 ember  várt és 1 ült  az  ügyintézőnél. Tapasztalatilag úgy látszik, hogy míg az ügyintéző elrendezi  1-2  kliens ügyét, a pénztárnál 6 ember   végez. Tehát  újabb   egy órás  várakozásra  vagyok ítélve, összegzem magamban az új  helyzetet.

A biztonsági őr  eközben  sorra kérdezgeti, hogy ki vár az ügyintézőre és milyen ügyben? ( Bár nem is  értem, hogy mi köze van ehhez? ) s mindenkit igyekszik eltántorítani attól,  hogy  ügyét most akarja elintézni. Sikeres, mert utánam jövő két  ügyfelet rá tud beszélni, hogy  jöjjön vissza   jövő héten. Így szabaddá vált a teljes  ügyintézpői idő, a fenyegető logós  ffi és párja számára.  Amint távozik az előző ügyfél  be is suhannak az ügyintézőhöz.
 
Én meg mérgelődve  már,  várom, hogy  fogyjon előttem az újabb sor.
A bank kivetítőjén eközben mennek a reklámok, valutaárfolyamokról,
új  termékkonstrukciókról,  
arról, hogy milyen fontos a bank számára  az ügyfelek elégedettsége,
s arról, hogy a banki dolgozók  készséggel állnak rendelkezésre,
meg, hogy kérjük -mi ügyfelek - a banki dolgozók segítségét,
meg  tegyük meg észrevételeinket a fiókban lévő tabletten!
 
Egyre  jobban bosszant, hogy mennyire  nincs  köszönő viszonyban sem  az amit a bank  magáról hirdet és ami valóságban  van.
 
A biztonsági őr ezen idő alatt barátságosan cseveg  egy pénztárra várakozó ismerősével. Mindenkit eltávolított a fokosos ügyfél közeléből. Ma  ne intézze  senki az ügyét, mert megjelent a szélsőjobb egy   képviselője, teljes  harci díszben. Neki  nem kell sorszámot sem húzni, se  kivárni a sorát, sőt  utána  se legyen senki. Aki jót akar  magának, az  ma  nem intézkedjen!
 
Ülök és várok, olvasom már  5-ször , hogy én,  mint ügyfél milyen fontos  vagyok, meg  , hogy  segítenek  a bank  a dolgozói elintézni az ügyemet. Igaz  ebből semmi sem igaz. Két órája várok már, s ha nem jön közbe egy újabb  fokosos  egyén akkor talán majd már  én következem. Viszont a mérgem  az igazságtalan  várakoztatás miatt nem csökkent, így  felhívom a fiatalember  figyelmét, a reklámban menő  szövegre, hogy olvassa el, hamár az ügyintézésbe  beleavatkozik!
 
Tegyek panaszt! mondja  nyeglén, s  Ő egyébként sem a bank alkalmazottja.
 
Ez látszik, mondom neki, mert ha az alkalmazottja lenne a banknak akkor nem csevegne  hanem igyekezne  segítségére lenni azoknak  akiket  méltánytalanság ért!
 
Ő szólt  nekem, hogy nem  mehetek  az ügyintézőhöz - válaszolja  hetykén!
 
Ez nem segítségnyújtás  ez  utasítás mondom neki.
 
Ő nem fog veszekedni mondja, és fogja magát  és  kimegy rágyújtani egy cigarettára a bankfiók elé.
 
Én meg sorra kerülök, a könnyeimet nyelve a tehetetlenségtől, igazságtalantól, inkorrektségtől.
 
A pénztáros tényleg  tudja a problémámra  a megoldást és  2 perc alatt elintézi a szükséges  dolgokat. Tájékoztat,
 kinyomtatja  a szükséges papírt,
 hátra megy és aláíratja az ügyintézővel ( akihez ugye  nem  kerülhettem oda) , s már  mehetek is az utamra. 
 
A két órás  várakozás  viszont  értékes  tanulságokkal szolgált.
 
1. A   más cégtől közvetített biztonsági őr nem érzi fontosnak minden  ügyfél  ügyét, csak azét akitől Ő fél.
2. Jól elbújik az ügyfelek elől- ami  akár  jó taktika is lehetne arra az estere  ha  veszélyhelyzetben reagálni kellene (pl. segélyhívás indítani) Az OTP banknál pl.  az alkalmazottak mögött van a biztonsági őr!
3. Szüksége lenne egy kis  szakmai  képzésre, hogy mik a kompetenciái! . Egyáltalán beleavatkozhat-e  az ügyintézésekbe, irányíthatja-e  az ügyintézés menetét ?
4. A Budapest Bank bár  nagyon  ügyfélbarátnak akar  látszani, de  nem az. Ez már abban is megnyilvánult, hogy az egész  netbankos  átállásról  képtelenek voltak egy olyan összefoglalót megírni, amiben ügyfélbarátan  tájékoztatták volna az embert arról, hogy mi a menete a folyamatnak.  Volt  tájékoztatás, csak az, pont nem arról szólt, hogy milyen lépéseket kell megtenni  egymás után, az átállásban. Egy  3 mondatos tájékoztatóval - amit a pénztárostól megkaptam, -  az egész dolog egyszerűbb lett volt.
5. A megfélemlítéshez elég egy póló, egy  logó, egy hatalmaskodó beállás, és  máris a magyart védő  logó világossá válik minden vonatkozásban.  Ő  a magyar akiről a logó szól. Neki kell gazsulálni, a biztonsági őrnek, a banki  alkalmazottnak, mindenkinek! A biztonsági őr  biztosan nem fog  az ügyfelek védelmére kelni.
6. Kell-e  sorszámot húzni annak aki  időpontot igényelt, vagy csak be kell mondani, hogy neki van időpontja  és  csá!  Innentől  csak Ő  fontos! ( Egyébként a sorszámot adó masinán van opció a az időpontegyeztetéskérésre vonatkozó ügyfeleknek is)  Az  adóhivatalokban pl . kell  akkor is sorszámot húzni, ha előtte  időpontot egyeztetett az ember  on-line. Nem úgy van, hogy bemegyek, bemondom, hogy időpontom van és már  sorra is kerülök.
7 Van még miben fejlődni a Budapest Banknak, talán tapasztalatcserére  mehetne  más cégekhez  akik ügyfelekkel foglalkoznak, hogy miként kezelik a klienseiket!

 
 
 
 
.
 
 
 
 

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...