2017. május 28., vasárnap

Sediánszky Nóra: Tékozló Párizs

 
 
Igazán nagyon mértéktartó voltam!
 
Beosztottam , hogy sokáig  tartson az öröm, míg sétálhatok a szerző mellett, az általa  bejárt utcákon, tereken, katedrálisokban, múzeumokban, a Szajna parton, mindhiába.
Véget ért ez a nagyszerű utazás.
Mintha egy  valós  utazásról  tértem volna haza. örömmel és szomorúsággal vegyes érzéssel. Örömmel, hogy részese voltam, és nagy szomorúsággal, hogy véget ért.
 
Jó lenne leírni, kiírni  magamból mindazt amit e könyv adott nekem, de  túl közeli még. Mintha  egy hatalmas  festmény lenne, nem is  szavak szövevénye. Gyerekkorom nagy  belefedkezős útleírásos élményeinek folytatása  volt ez a regény. Ahogy gyerekként nem okozott gondot Afrika  szavannáin lennem Kittenberger , vagy Széchenyi könyvei nyomán ,ugyanúgy átugrottam  időn. és teren Sediánszky Nóra  írása nyomán.
 
Simogatnak, átölelnek  szavai, mondatai. Minden pillanatban érzem, hogy mily hatalmas tudás párosul tökéletes arányérzékkel, és egyszerűséggel. Nincsenek  fölösleges- átugrandó  -átugorható mondatok. Ez a könyv az első szótól az utolsóig élmény, hangulat, valódi utazás.
 
 
 


Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...