2016. december 11., vasárnap

Egyetemek bemutatkozó karácsonyfái

az Alléban.

Ahol mindig van valami  izgalmas, váratlan   dolog. Nem oly  régen divatbemutató táncokra, pontosabban operaáriákra komponálva,  most meg kézműves foglalkozások előterében  négy művészeti egyetemünk díszes, papír karácsonyfái okoznak meglepetést. . Bármelyiket elfogadnám.  talán  leginkább azért a Moholyi-Nagy Művészeti Egyetem  karácsonyfája  tetszik különleges  csillogó, vibráló , mindig mozgó fém díszeivel.

Nem volt tudatos sorrendállításom a képek behelyezésével, s csak most látom, hogy a képek sorrendje   pontosan  tükrözi az én belső tetszési soromat :-)

A Pécsi Egyetem  " retró" érzésű karácsonyfája a világosbarna alapjával és "rendezetlenül felhalmozott" gyerekkort idéző díszes, izgalmas csodájával. -  kapcsolódása a régvolt időkhöz  s egyben utalva a jelen  divatjára is ahol a fákat már  színharmóniába díszítetten látjuk az üzletek előterében.

A Nyíregyházi Főiskola Vizuális  Intézete által kiállított fenyőfa is nagyon tetszik. Nekem a hóesésé téli napokat idézi, kirándulásainkat  karácsony tájékán az erdőben hóesésben, mikor a kavargó  hópihék az egész táját ünnepivé varázsolják, mindenféle  díszek nélkül is. Így ez a  fa egy ünnepi tél érzet, egyszerűségével, letisztult  formájával.

A Magyar Képzőművészeti  Egyetem kék karácsonyfája egy ajándéközön! Ajándékozzunk  festményeket,  fényképeket karácsonyra!
 




 
Lám-lám  papírból is lehetnének karácsonyfáink :-)
 

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...