2016. augusztus 21., vasárnap

4:32

A hegy visszaveri az autópályán haladó járművek hangjait.
Hullámokban érkeznek.
Mélyek és magasak
hosszan elnyúlók ,
vagy gyorsan
elmúlók.
A szüneteket
tücskök,
kabócák
zenéje tölti meg
 élettel

A tenger hullámzására emlékeztetnek.
Ritmusuk és amplitúdójuk van.

20 fok körül lehet
A város , és a madarak is még alszanak,
csak a közvilágítás lámpái fénylenek.
nem gyújtok lámpát,
csak  mécseseket a teraszon,.
Kis lángjuk fénnyel tölti be
az ébredésem.

Az éjszakai sötétség színe  sárgás árnyalattal világosodik a
hegy és az ég találkozásánál
majd  narancsosodik.
Érkezik  a hajnalpír, és elűzi
a fájó emlékeket.
Reménnyel,
örömmel
célokkal
tölt fel.

Levelet kaptam tegnap, e-mailt  pontosabban,
egy  ismeretlen kollégától.
Megköszönte, hogy  leírtam, közreadtam  
olvasás tanítási módszerem.

"Szeretném megköszönni a freinetnk.blogspot.hu oldalt! Nagyon nagy segítségemre volt az elmúlt tanévben.Gyógypedagógusként dolgozom, a betűtanítós módszerét pedig egy olyan tanítványomnál használtam, aki nem beszél, ezért alternatív kommunikációs módszerrel dolgozunk. Két évvel ezelőtt a náluk hagyományos módszerekkel kezdtem, de azok sorra kudarcot vallottak (sem a képkommunikáció, sem a tárgyjelek, sem a gesztusjelek nem váltak be sem papíralapúan, sem eszköz igénybevételével). Elutasításai egyértelműek és határozottak voltak. Mivel egyéb helyzetekben olyan határozott és öntudatosan választja ki, amit szeretne, úgy éreztem, egy próbát megér, ha próbálkozom más módszerrel is. 
A blogja alapján elkészítettem a betűkhöz a montázsokat, készítettem hozzájuk tapogatható betűket kartonra, de készült alufóliából is olyan, ami kézbe vehető. Készítettem utas betűt is: minden betűt megrajzoltam viszonylag nagyban, szürkére színeztem, és középen szaggatott fehér vonal haladt át rajta. Így a betűben lett egy út, amin haladhatnak az autók - kvázi betű rajzolásként, csak kis játékautóval. Vettem egy nagy rajzmappát, az volt a munka-füzetünk, abba nyomdáztunk, festettünk. Mivel nem beszél, néhány dolgon módosítanom kellett......"
 
Olvasás tanítási módszeremet általános iskolai , szokványos   tanítási  helyzetekre  dolgoztam ki és álmomban sem gondoltam volna, hogy még ilyen extrém esetekben is segítségre lehet, a szöveges ismeretszerzés -és közlés elsajátításában. Jó érzés ez nagyon. Főként, hogy használhatóságának visszajelzéséről  ez az első, a 70000, blogomra  tekintőtől  
 
Pár órával  később - kedvenc  együttesem ( Il Volo)  új híreit keresve a neten- , egy  olyan videót  nyitottam meg ahol egy néma lánynak  és jelbeszéddel tolmácsoló kísérőjének énekel a három fiú. :-) Hát hiába  a Jungi szinkronicitás, azaz  esetek megkétszereződése  már megint! :-)
 
 
 
 
5:32-re kivilágosodott.
A pirkadat színei
átalakultak
utazó,
fehér 
felhőgomolyokká
 
Lassan vége  a nyárnak.
A nyitott ablakos  alvásoknak,
madárcsicsergős  reggeli 
ébresztőknek.
 
Lakásom megújításának....,
új színekkel festve be
falait.
 
Gyorsan múlik el minden,
A hajnal épp úgy
mint a nyár,
vagy a  tevékenységekkel teli 
évek sora.
 
Talán a falakat még képes leszek egyszer
újra festeni pár év múlva, de
a plafonra már  többet nem  vállalkozom
az  biztos.
 



 
 
 
 
 
 
 
 
 


 















Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...