2016. április 9., szombat

Szárnyas szépségverseny

   

Az egy év óta működő kis  piac szomszédságában újabb  pavilonok emelkedtek ma reggel.
Kakas kukorékoláshoz , bográcsban  főtt ételek illata keveredett a levegőben, és hangos  beszélőn kereszteltül a távolabb járok is megtudtuk, hogy  mivégre ez a szombat reggeli változás.
 
Gazdaköri új kezdeményezés, amelyben a környék gazdái bemutatják termékeik, és versenyeznek abban, hagy kinek  van a legszebb szárnyasa.  (lehet, hogy később malacok, és  tehenek is  fognak majd  versenyezni:-)  KI tudja?  Ma a tyúkok, kakasok, és ludak közt hirdettek győztes.
 
A már sokszor vetített  River  cottage  filmsorozat jutott eszembe erről a kezdeményezésről, hiszen abban sok ilyen kis helyi versenyt láthattam. Kinek termett a legszebb a zöldsége, vagy  gyümölcse, ki főzi a legjobb  a helyi ételt, helyi alapanyagokból.? Jó hangulat volt a filmben. S lám -lám másoknak is tetszhetett, mert  adaptálva a helyi viszonyokra  elkezdtek valami hasonlót  meghonosítani.
 
A ludak egy szál madzaggal a lábuknál kikötve békésen várták a megmérettetést, a simogató gyerek , és a lábak erdejében.
A tyúkok -kakasok kis  elkerített helyen , vagy csak  egy  gyümölcsös ládára  helyezve várták az ítéletet szépségüket  illetően. Régi használt edényekben ( mint otthon is régen a baromfi udvarunkon) víz és kukoricadara - durvára darálva és szemesen is,- frissen szedett zöld  fűkupac társaságában. A látvány, és  az illat előhozta bennem a  gyerekkorom  kukorica darálós emlékeit. A különböző finomságúra darált  kukorica darálást. Ez nagyobb koromban már az én  feladatom volt. ,s jó sokat tekertem a daráló kerekét, állítottam a szemcse finomságát, s daráltam - daráltam a kukoricát amennyit épp kellett. Beleívódott az agyamba a daráló hangja a frissen  darált kukorica  illata. Azt mondják a szagok azok amik a legmélyebb emléknyomot hagyják  az emberben. Szerettem csinálni, mint  minden kerti, kert körüli munkát.
 
Végül úgy látom a fekete  kakas és tyúkjai vitték el az első helyet a szépségversenyben. Való igaz,. hogy  tollazatán oly szépen csillogott a kékes zöldes árnyalat, hogy elbűvölő volt.. Bár  a kendermagos  kakas  is igen szép   kiállású kakasnak  mondható

 
 
 











Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...