2016. április 11., hétfő

A Költészet és József Attila születésNapja van ma

Unokáim ünneplőben  mentek ma , hiszen ma van a KÖLTÉSZET NAPJA csupa nagybetűvel.
 
Tegnap még elmondták  jó párszor a verseket nekem, örömből, boldogságból. Szeretik a verseket. Mindannyian. Nagyapai örökségem, amit sikerült  tovább adnom lányaimnak, nekik az Ő  lányaiknak:-)  Ez tényleg egy  több generáción  megmaradó, azokat összekötő valós örökség. A házat nem sikerült megőriznem, de ez megmaradt, s  minden bizonnyal öröklődik majd   tovább is, mert oly elemi erővel él unokáimban is a vers  szeretete, hogy tovább adják majd Ők is
A legnagyobb már  a kamasz gyerekek útját járja ebben és  a zene-vers  együttes bűvöletében  találja meg boldogságát.  Pár órával korábban Vele  épp a rapp-ek  nagyszerűségéről és erejéről beszélgettünk. Most eszembe jut a kisebbek   készülődése kapcsán, hogy  alsós diákként,  milyen  nagy gonddal válogatott a versek közül magának, a szavaló versenyekre. Nem  várta, hogy valaki megmondja neki mit mondjon, hanem ő  maga kereste ki az épp akkor számára megfelelőt.
 
Lesz színpad és mikrofon is!-  mondja az óvodás  kisunokám, s  mondja újra és újra József Attila  Altatóját. Nővére meg  a füzetével  jött át, amit fénymásolt versek dagasztanak dundira. Bekuckózza  magát az  ágy egyik sarkába és olvassa őket egymás után. Varró Dániel, Szabó T Anna, Pilinszky, Nemes  Nagy Ágnes. Weöres Sándor  ... s még egy  sor  mai  nagyszerű fiatal jobbnál jobb  verseit,  van amit kétszer  háromszor is amit különösen kedvel. (Tanítója  nagyszerű munkáját dicséri e széles  választék)

Saját magam jut eszembe versolvasás folyamáról. Én is  gyakran bekuckóztam magam  gyerekként, kamaszként  a szobában az ágy sarkába, körül rakva  magam a verseskötetekkel és olvastam .-olvastam  sokszor órákon át, egymás után a verseket. Míg a bennem lévő viharok elcsitultak. Unokámban szerencsére nincs vihar, csak nagy odaadás , és  versek szeretete. S nem tudja azt sem , hogy  én is  hasonlóan  adtam át magam a  versek varázsának mint Ő.
 
A versek  elkísérik az embert az útján és jó útitársak. Gyógyítanak. Segítenek megismerni, megérteni a világot. Önmagunkra találni ebben a  nagy a forgatagban ami körül vesz minket  és bennünk is dúl egyszerre.
 
2008-ban a lányaimtól egy hatalmas  ajándékot kaptam. Elvittek a MÜPA-ba  Sebő Ferenc  jubileumi koncertjére. Ahol az a lemez volt a fő  attrakciója a rekord hosszúságú és fantasztikus estnek, amelynek minden sorát kívülről fújtuk már addigra mind a hárman.
Ma is ezzel ünnepeltem a
 
 
KÖLTÉSZET ÉS JÓZSEF ATTILA  SZÜLETÉSNAPJÁT
 
 
 
A yuotube segítségével  itt egy csokorra való József Attila vers  a Sebő együttes  tolmácsolásában
 
 
 
 
 
 
 

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...