2016. március 31., csütörtök

Eszement játékok - évente kétszer

A tv-ben egyik kedvenc  sorozatom, az Eszement  játékok , mely különböző kisérleteken keresztül bepillantást  ad az emberi elme megismeret titkaiba. Mindegyik adás  nagyon érdekes, többször is  visszanézem, hogy minden részletét  megfigyelhessem pontosan .

Az egyik   adásban egy működésileg átalakított  bicikli kormányt kellett- volna-  úgy használni, hogy 10 métert leesés nélkül tudjon vele  megtenni a vállalkozó biciklis. Senkinek sem sikerült, pedig tudták, hogy "csak"  annyi a különbség hogy a kormány  jobbra fordításával a kerék  balra fordul, illetve  a kormány balra fordításával a kerék  jobbra fordul. Senki nem tudott vele 10 métert megtenni.
 
Egy előre  felkért  versenyző biciklista, megkapta  3 héttel korábban a biciklit,  ,majd amikor ez a kísérlet nyilvánosan  zajlott,  utoljára  ő szépen  -ha nem is nyílegyenesen, de leesés nélkül- megtetet a kijelölt 10 méteres utat. Elmondta utána, hogy két hetébe  telt, míg az agyát  átprogramozta e újfajta iránytartásra, de versenyen nem indulna azért  vele. S valószínűleg  újabb két hetébe telik majd, hogy visszaszokjon a hagyományos  jobbra fordítom, jobbra megy balra fordítom, balra megy kerékpárhoz.
 
Hát  én pont egy ilyen az eszement  játékot élek  meg  ezzel az óra átállítással, S általában  nekem is két hétbe telik, míg átállok  az új    rendszerre. teljesen  felborítja az életemet .S nem csak  mentális, hanem fizikai  tüneteket is okoz.  
Korán kelő vagyok, magamtól,- gyerekkorom óta- igazodom ébredésileg a napfelkeltéhez, de ma reggel úgy ébredtem, hogy -jaj , elaludtam!- Hat óra volt az órán, valójában persze csak 5, és az én belső órám fél 6-kor  ébreszt  nagyjából.
Aztán napközben jöttek a többi  tünetek. már rég ebéd idő volt az óra szerint, amikor én még mindig nem voltam éhes,  s mivel nem törődtem az órával, hagytam  a szervezetemet magam dönteni, már jól belenyúlt a délutánba, mikor  megebédeltem. No de utána jött az újabb csapda. Hívott  a lányom, hogy  mennék-e  át hozzájuk a gyerekekre  vigyázni, fél 5 körül , persze  mondom, s  gondolom magamban  van még egy óra- ezt súgta  belső órám), Még szerencse, hogy ránéztem az órára is, mert épp 10 percem volt  a kért időpontig. A gyerekekkel aztán lementünk a parkba,- időpontilag belül teljesen összezavarodva, míg ők játszottak azon gondolkodtam, hogy mi az ami  ennyire  zavar, s rájöttem, hogy  a levegő színe. a fények  jó fél évvel későbbi állapot deja vu-i, Az ősz naprövidülő időszakának érzeteit hozzák elő.
Aztán itt van az este,. Hipp-hopp 8 óra van, de érzetben, még pont az  az egy órányi idő hiányzik ahhoz, hogy estének is érezzem.
Nemcsak  napszakok, évszakok is keverednek tehát ebbé a ránk kényszerítettet óra átállítós változásba, Nem  beszélve a gyomor, az emésztés  rendszerének teljes  felborításáról. S ősszel majd jön a visszaállás.  Valahogy annyira szánalmas és szomorú ez az egész. hamár a  Nap  -Föld nem úgy  forog kering ahogy  egy  embercsoport aki hatalommal bír mások felett jónak  gondolja, akkor legalább úgy  csinál mintha befolyásolhatná az idő kerekét.
Persze nem megy, így csak egy értelmetlen, és nagyon zavaró 2-2 eszement  hét jut az embereknek. Gazdasági  haszna minimális, ha van egyáltalán, kára  annál több pszichésen és  fizikailag is. De hát ha elindult ez a gépezet, akkor meg tovább....eszemet játékként évről évre.
 
 


 


Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...