2015. december 5., szombat

Kora esti fotózás

Szeretem a modern építészet, Letisztult, egyszerű mértani alakzatait, Nagy belső tereit , hatalmas plafontól  földig érő ablakit.
 
Nem újkeltű  vonzalom ez nálam, gyerekkorom óta él bennem. Talán 12 éves voltam  , mikor karácsonyra kaptam egy  MI-EZ?  képes kártyasorozatot nagyapámtól, amely 250 képben  mutatta be a az építészet többezer éves történelmét. S bár  ámulatba ejt minden korszak építészeti stílusa, csodás alkotása, életteremnek a modern irányzatok vonzottak  mindig. S most idős koromra meg is adatott, hogy egy  pici, de igazán  modern  lakásban élhetek. Nagy ablakokkal, teljes akadálytalan kilátással az előttem lévő tájra.
 
Minden nap elmegyek egy igazán modern újépítésű óvoda mellett, s az évek során  sokszor  okozott már  vidámságot, örömet  új és új rácsodálkozást a 4-5 méteres belmagasságú gyülekező terének lámpakombinációja, amivel az épület belsőépítésze "megajándékozta"  ezt a tiszta. egyszerű vonalú épületet.
 
Már sokszor gondoltam rá, hogy le kellene  fotóznom, de valahogy  mindig elmaradt. Mindig hiányzott valhogy bennem valami ahhoz, hogy  meg is tegyem. Tegnap aztán megtörtént. Lányomtól-unokámtól hazafelé jövet, könnyűléptű koraestében 5 óra körül , és  a tavaszias levegőben , biztos voltam benne, hogy most jött el a pillanat.
 
Már az utolsó  fotóimat készítettem , mikor  a hátam mögül, de jó 5 -6 méterrel  távolabbról fényképezőgép kattanásait hallottam. Hátrafordultam, s egy korombeli  férfi, szintén az óvoda  belső világítását  fotózta.
 
- Olyan szép! Le kellett fényképeznem ! -mondta s ment is tovább
 
Én meg azon gondolkodtam, hogy  mi a  valószínűsége annak, hogy egy téli estén  ugyanabban az időpontban   fényképezze le két ismeretlen ember,  az amúgy évek óta,  nap mint nap láttható  fényeket?
 Sajnos a sárgás  színek nem maradtak meg  úgy a digitális  lemezen, ahogy én érzékeltem, de azért így is  átadnak valamit  a képek a látványból, ami kettőnket is  egyidőben fotózásra késztetett tegnap.


Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...