2015. október 19., hétfő

Varászfuvola a Budapesti Bábszínházban

Bő 10 éve  láttam  először  a Budapesti Bábszínházban a   Varázsfuvolát, -akkor  diákjaimat vittem el- most visztont az  unokáimat- Jó emlék volt a 10 évvel ezelőtti, de  azért  egy kicsit  izgultam, hogy   unokáim mit szólnak hozzá?  A legkisebb  nem fog-e  esetleg félni. De épp csak annyira  volt  feszültségkeltő  a díszlet,a  mesélés, a színészek  hangja amennyi nem volt   túlzás., de  fenntartotta az  izgalmat, odafigyelést. Nagyon örültem ennek a mértéktartó hangvételnek.
 
 
Színház  a színházban., mint ahogy a Bábszínház szórólapján is látható. Egy  kis  papírszínház  a keret és háttér is egyben. Fantasztikus  sík - marionett bábok elevenítik meg Mozart utolsó operáját. Az erdeti mű  adopotálva a  6+-os közönséghez, egy  mesélő beiktatásával, aki összefoglalja a történet cselekményét, de  ugyanakor a legszebb és legfontosabb áriákat  híres  magyar operaénekesek és az opereház zenekarának  tolmácsolásában  (hangfelvételről persze ) élvezhettük. (Ágai Karola, Réti József, Gregor József, Csengery Adrienne, László Margit, Melis  György az én gerenerációmnak mind  fogalmak.)
.
Két felvonás összesen 90 perc- Pont annyi amennyi egy kisikolás számára ideális   időterjedelem. Nem  elriasztó, hanem kedvet csináló időtartam  az operák világába  való bekukkantásba.
 
A bábok zseniálisak voltak , s  persze "életre  keltőik" is. Mondta is   szünetben unokám, milyen jó lehet ezt  csinálni. Én is eljátszottam a gondolattal, , hogy szívesen színezném, festeném a bábokat én is , közben hallgatva a legjobb dalokat az operából.Az előtérben látható "zenekar" is  játszott a hangszereken, a karnagyuk  vezényelt, sőt a végén  feljött a színpadra is megköszönni a tapsot
Szabályos  vastapssal  köszöntük meg  a bábszínészeknek  remek  előadásukat.Úgy mint egy  igazi nagy  színházban. Remek élmény  volt.
 
Délután  is együtt voltunk még, s  jónéhányszor  meghallgattuk   a yuotube-n az Éj királynőjének híres áriáját,  Pamino és Pamina  duettjét. Már  az operaénekeseket látva, különböző színpadokon. Nem beszélve a próbálkozásaikról az áriák  eléneklésére  Szóval tetszett, akkor!
 
 
Egy bánatom van csupán. Ezt az előadást  azok a gyerekek /felnőttek nem élvezetik akik nem tudják leküzdeni a  4 emeletnyi  lépcsőzést. Egyszerűen fel sem tudom  fogni, hogy  hogyan lehet az, 2015-ben , hogy a   egy ilyen híres , és méltán  neves   színház nem rendelkezik lifttel .  s minimálisan sem akadálymentesített. Már   a bejáratnál is  lépcsők állják el az utat  a mozgáskorlátozottak előtt. Ez nagyon elkeserítő. S azt gondolom , hogy  ez nem annyira pénz kérdés, hiszen műszakilag biztosan megoldható lenne. sokkal inkább  szemlélet és  fontossági  kérdés. Ennél sokkal   régebbi épületekbe is szereltek be utólag liftet, és helyeztek rámpát a lépcsőre.
 

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...