2015. augusztus 14., péntek

nyár



A telt zöldek még tartják magukat, Este  illatözön borít el, ha  teraszomra  lépek. Szegfűk, dáliák, muskátlik és  rózsák, tátikák, krömirágok egyvelege. Jó meleg van. Ez az én  kedvenc időm. Az évben 3-4  hét  mindössze  amikor  úgy érzem, hogy  na végre, ez a nekem való idő a teraszon.
 
Már évek óta célom, s az idén meg is valósítottam, egy felfújható matraccal , a teraszom  még otthonosabbá, kényelmesebbé tételét.  Csak  hátradőlők és  nézhetem a csillagos eget föttem, s a notbookhoz csatlakoztatott fülhallgatón  árad  a zene  amit kiválasztok magamnak. A tökéletes nyár érzése.
 
https://youtu.be/6wktmnL53bk
 
Megtanultam  fondant készíteni az unokákkal történő közös   sütésekhez, cukordíszek készítéséhez. S  kimondottan sokat  főztünk együtt az unokákkal , visszahozva huszonév előtti érzéseket, a közös  ebédek mindennapiságát.
 
Virtuálisan új  konyhába  költöztem, egy hirtelen elhatározásból adódó konyhafestésemmel. Új színnel, új érzéssel s  nem mellesleg   konyhaszekrénnyel is, a falakon is. Most még keresem időnként, hogy  hova is tettem a rizst, meg cukrot, hol az új helye kérdéssel fejemben ? Vagy a győri keksz   bújik el  egy hétre, hogy aztán  váratlanul mégiscsak előkerüljön, onnan ahol már  "jártam" korábban is,  mikor  már   az unokákkal együtt keressük közösen.
 
 Mindeközben teraszom balkonládáiban a virágok nem szűnő pompával virítanak és illatoznak. Reggel- sokszor még napkelte előtt-  meglocsolom  Őket bőven, hogy legyen  tartalékuk vízből a nap  melegéhez.
 
Az unokák is, csak leheverednek a felfújható nagy matracra olvasni, rajzolni , vagy egyszerűen   ellazulva  örülni a meleg szél hullámainak.
 
Milyen kevés elég a boldogsághoz. Igaz  én mindig is  így voltam vele. Nem   vágytam másra  csak  a levegő bársonyos  melegére, a szél simogatására. S ha ehhez még egy kis  vízpart is  járul időnként az már  maga  a non plus ultra. (van ilyen nevű süteményünk is, talán meg kellene  sütni  hűvösebb  napok egyikén :-). )
 

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...