2015. augusztus 31., hétfő

A nyár utolsó napja

jó meleggel búcsúzott, s az este is igazán kellemes még,
Kabócák hangversenyével , langymeleg, holdtöltés estével.

Ezen a  nyáron  sokat voltam az unokákkal, ennyi időt még sosem töltöttünk együtt. Kialalkultak  szokásaink, kedvenc közös  időtöltéseink. Jókat főztünk, sütöttünk, fagyiztunk, bevásároltunk és közös kedvenc  műsorokat -néztünk együtt,  Terveket készítettünk nap mint nap, hogy mi  hogyan legyen, közös döntéssel menü sort állítottunk össze, és készítettünk ,aztán  .  Nagyon jó volt. Jó volt látni, hogy mily örömmel várták az ebédeket, tízóraikat, uzsonnákat. No és  a sütéseink. Még ma is gyorsan  lezártuk a közös időt  egy kis  muffinozással  és annak  kidészítésével, Most már  mindháromnak van   saját nyújtófája,  habzsákja, köténye,  s akár egyedül vagy közösen is komfortosan tudnak foglalatoskodni.

Megtanultam  az idén nyáron a fondant készítést,és színezést, hogy legyen cukortésztánk a díszítésekhez.  Persze csak autódidakta módon, az internet videóinak segítségével.
Nem emlékszem,hogy én gyerekként hogy voltam ezzel a  sütögetős dologgal, Nagymamám fantasztikus  süteményeket  készített télen, nyáron egyaránt, de hogy én segédkeztem-e  nyáron is vagy csak a téli időszakban ezekben vagy sem, nem maradt meg az emlékezetemben. Felnőttként aztán az én családomnak,sokat sütöttem. Nagyon fáradtnak kellett lennem ahhoz, hogy ne  legyen az asztalon sütemény  hétvégén. Sokszor akár kettő adaggal is megsütötöttem a kedvenceket, ha elfogyott ideje korán. Ezt a jóleső érzést  hozták vissza az unokáim.
 
Van közös kis  kertük is a teraszomon, 50x50 cm-es külön virágos világuk az én növényeim szomszédságában, és személyes , asztali kövirózsás táljaik is egyik fagyizásunk emlékeként, a űanyag  fagyikehely újragondolásával, hasznosításával
 
 
 
 
 
 
 
 
Három különböző életkor és három. teljesen eltérő egyéniség- Most egy dologban biztosan közösek,   izgalommal és valószínűleg  nehezen elaludva a holnapi tanévkezdős  napra készülnek. Jönnek az új full-os hetek/, pontos időbeosztások, sokszor rohanással egyik helyről a másikra.
 
De talán emlékeikben megőrződik  sokáig az idei közös nyár.







 

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...