2015. május 7., csütörtök

Megyek a SUHAJDA cukrászdába

mondom csoporttársnőmnek az olasz után.


Tegnap az  Anyák napi ünnepség után  oda mentünk, -mesélem  a lépcsőn lefelé jövet csoporttársamnak - s olyan különleges fagyit ettünk, hogy ma el kell mennem újra, Olyant sehol sem lehet kapni a környéken az biztos! Én még csak nem is hallottam ilyenről. Olyan kicsi adagolóval adják mint egy 10/20 ft-os átmérője. Viszont  az egy gombócnyi mennyiség  3 kis gombócból  áll, amit az ember  saját maga  variálhat. Ez egy szuper ötlet. Sosem veszek két gombóc  fagyit az sok nekem egyszerre, így viszont az  egy gombócot 3 ízben  vehetem meg!
Folytatnám még  a tölcsér ecsetelésével is, de  Barbara megfogja a karomat,  s megállunk lefele menet  a lépcső közepén.

-Tudod, te  hogy mi a suhajda?
-Nem tudom, Mielőtt a Suhajda cukrászda  megnyílt , nem is hallottam ezt a szót sosem Gondolom a cukrászda tulajdonosának a neve. Talán egy régi mesterség?

- A suhajda! ...... a legfinomabb édesség!!! Nagyváradról hoz mindig a testvérem ha jön hozzám. Most is jön június  elején, na akkor találkoznunk kell, hogy megkóstold!

- S hogy néz ki ez az édesség? Miből van? -faggatom tovább. Látom rajta, hogy a név teljesen felvillanyozza. Én meg semmit sem tudok erről a titokzatos suhajdáról.

-Olyan formájú mint a  muffin, kívül egy vékony csokoládé réteg borítja, s belül meg  egy fantasztikus csokikrém van.
-De milyen állagú? Olyan mit egy trüffel?

-Nem annál sokkal lágyabb, habosabb és finomabb! A receptje  hétpecsétes titok! Én egy évben egyszer vagy kétszer tudok ilyent enni, mikor jön a testvérem hozzám. Akkor Ő előző nap Nagyváradon vesz nekem, felül reggel a vonatra és hozza. Nem lehet sokáig eltartani, Pár nap esetleg, a hűtőben. Ezt frissen kell fogyasztani.

- No én akkor most már nem is fagyi miatt megyek el elsősorban a SUHAJDA cukrászdába, hanem hogy megtudjam, Ők ismerik-e  ezt a titokzatos suhajdát, lehet-e esetleg kapni náluk?
                                       ....................................................................
Gyönyörű ma az idő, minden szabadban töltött perc egy áldás , s ha még ily különleges  "feladat" is társul hozzá, annál inkább csábító egy kis felfedező út. Gyalog ugyanis még sosem jártam a Suhajda  cukrászdában. Nagyjából tudom az utat, így lelkesen  nekivágok az ismeretlennek.
Végig beragyogja az utcákat, a Nap amin járok, s egy kellemes  sétával már a cukrászdánál is vagyok.

Először  a fagyimat kérem, a 3 minigombócos fajtát. kávét, citromot és vaníliát. Mint tegnap,mert nagyon finom volt, s nincs kedvem most azzal bíbebődni, hogy  más összeállítást próbálják ki, hiszen a SUHAJDA kérdés sokkal fontosabb számomra pillanatnyilag.

A süteményes pult  belső oldalán egy őszhajú idős férfi beszélget, azzal a 30 körüli hölggyel, aki tegnap a fagyit adagolta. Úgy gondolom, hogy az idős úr lehet a tulajdonos, így hozzá intézem kérdésemet, hogy
- Ön  a tulajdonos? Mert mondtam egy  kolléganőmnek,hogy  jövök a Suhajda  cukrászdába  fagyit enni, s Ő mondta nekem, hogy a SUHAJDA  a legfinomabb édesség ami létezik!.
- Nem én vagyok  a tulajdonos, hanem - s itt a hölgyre mutatott-, de közben  látom arcukon ott ül már a titokzatos mosoly, a suhajda mosoly, mint ahogy  csoporttársam arcán is volt.

-Igen van  nekünk is SUHAJDÁNK, Ez a legeredetibb, az 1910-es recept alapján készül.

.Mindenképp meg kell kóstolnom, veszek akkor egyet. Lehet ezt rendszeresen kapni? Mert akkor jövő héten vinnék be  a kolléganőmnek.

-Fogadja el a cukrászda ajándékaként ! -s átnyújt nekem egy szépen celofánba csomagolt pille könnyű gyönyörűséget.

Csak reménykedni tudok benne , hogy nem töröm össze  hazafelé menet, mert még vásárolnom is kell közben, s a fények is oly gyönyörűek, hogy fényképeznem is kell lépten- nyomon.
Végül,  kis szépséghibás töréssel hazaérek vele, s azonnal megkóstolom!

Tényleg fenséges!
Igazi különlegesség!
A kemény, zord külső mögött habkönnyű de csodás ízek rejtőznek, kávé, csokoládé, s talán halványan valami alkol is!
Barbara csak csokis krémről beszélt. De remélem- bár biztos nem olyan mint az Ő gyerekkori  suhajdája- ízleni fog neki kedden.










http://www.suhajdacukraszda.hu/







Itt megtalálható a teljes  kínálat, és minden  fontos információ a SUHAJDA cukrászdáról,  képekkel gazdagon illusztrálva .

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...