2015. február 16., hétfő

Hófehér cica kétféle szemmel

A napsütés ma egész nap kitartott,  nyílnak  már  a krókuszok is a kertek melegebb oldalain. Hosszú sétával üdvözlöm a zsongító  levegőt. Új utcákat fedezek fel. Itt is ott is   emberek beszélgetnek a  járdán, munkáról,  háziállatokról,  utazásról, vásárlásokról.
 
Egy  hófehér cica azonban megállásra  késztet. Kimondottan fenséges , ragyogó, hosszú szőrű fehér  bundájában. Elő a fényképezőgépet, hogy megörökítsem.
 
 Hátam mögül   hallom
-Cirmi!  Cirmi!   A cica  a hang irányába  fordulva valóban  jobb  pózban  mutatja  magát  a fényképezéshez.

-Nekem is Ő van a mobilomon képnek !- mondja    a mellettem álló apró termetű  idősebb néni.
 
Beszélgetni kezdünk.
 
-Milyen idős, ez a gyönyörű és  hatalmas  cica?
-Nem, tudni pontosan. Az állatorvos szerint már jó idős  lehet. Pár évvel ezelőtt a kert végében találtam rá. Bebújt a málnabokrok aljába. Nem akart előjönni onnan. Először  csak tejet adtam neki egy tálkában, meg  kis  virslit, párizsit. Hetekig tartott míg  a tányérját  mindig egy kicsit előbbre hozva  elértem, hogy  közelebb merészkedjen a házhoz. Na akkor aztán elcsodálkoztam. Én még ilyen  ronda macskát  nem láttam mint ez  volt. Sovány volt, csipás , a szőre  összetapadva,  szinte rezgett a csontja. De  tudtam, hogy   most már az én cicám, elfogadott  gazdájának.  Aztán 2  hét  múlva  4  cicát szült. Elvittem az orvoshoz, és ő megműtötte. Utána kezdetett el szépen gyarapodni. A húst azonban  nem  szereti. Tejből akár  másfél  litert is elfogyaszt. Nyaralni mentem két  éve, s  és száraz  cica kaját tettem ki neki, meg persze  hagytam vizet, a, a szomszéd  meg  naponta pótolta. Na  akkor  kiderült hogy a szárazat,  azt szereti. A  marhahúsosat. Azon él, meg tejen. Most már   a szobában megosztozunk az ágyon levő párnákon,  igaz nekem  már csak a csücske jut.
Csak akkor van itt kinn, ha én is itt vagyok. Nagyon fél az autóktól. Mindig összerezzen ahogy elmennek   az úton. S nézze  nem egyformák a szemei!
Ölébe veszi a  hatalmas  cicát, s  valóban , most látom csak, hogy egyik szeme  sárga  színű a másik meg  világoskék. Készítek róla gyorsan egy  csodás  portrét a lemenni készülő nap sugaraiban.

még.







Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...