2015. január 30., péntek

Dohnányi : Variációk egy gyermekdalra

Vasárnap  délelőtt a  Zeneakadémián lenni eleve   jó dolog. Ha az még ismeretterjesztő előadással is  párosul, úgy kétszeresen. A felújított  épület gyönyörűséget  nézve  aztán még inkább.

Dohnányi Ernőről nem sokat tudtam. Néha hallottam ugyan   pár  művét, de különösebben nem figyeltem  rá.  Most viszont szakavatott, és  mindenki számára  érthető magyarázatokkal, Werner Gábor  karmester  álta,l kimondottan megkedveltem.

Milyen jó program is   ez így!

 Elöljáróban  10  részletre  bontva a karmester  feltárta  a mű témáit,megszólaltatva,- élvezetes   magyarázatival  fűszerezve-. a  zenekarral  különböző részleteket is hozzá. Kicsit bepillantást  engedve a  zenekari munkába is ez által.

Hull a pelyhes  fehér hó  dallamától eljutunk   a  romantika  jellegzetességnek világába. a  valcer,  az indulók, közhelyek -azaz mindenki által érthető  fordulatok  világába.

Az előadás  másik része,- most már  értő füllel,  a mű komplett meghallgatása. Ami olyan gyorsan elszalad, hogy   nem is akarom elhinni,  hogy vége.

Sajnos Werner Gábor karmester és Budafoki Dohnányi Ernő zenekar előadásában  nem találtam felvételt a You  Tube-n. így  egy másik zenekar,  előadását tudom  itt   feltenni.



Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...