2014. december 28., vasárnap

Utolsó vasárnapi IKEA-zás

Elmentem,
mert  az utolsó vasárnap,
hogy  ezt megtehetem.

S vettem  egy  tányérkészletet,
hogy emlékezetessé tegyem
az utolsó vasárnapi vásárnapot.

Bár  nem értem kinek ártottam vele
eddig, ha vasárnap sétáltam egyet
az IKEA polcok között,

vagy  a Libri könyvkínálatától
szemezgettem, esetleg vettem valamit
az Auschan  / Tesco / Aldi árúiból.

Egy  volt tanárom mondta  40 éve ,
ha elég soká él  az ember sok mindent megér,
sőt azoknak  az ellenkezőjét is

Gyerekkoromban  nem voltak nyitva vasárnap üzletek. Tán ez a  nosztalgia  azoknak,  akik megszavazták, s törvénybe iktatták újra.

Megérem-e, hogy e  felfordult világ
újra a talpára áll ? -  bizonytalan
Talán az unokák !

Addig is  legyen a tányérkészletem
a mementója , hogy ne felejtsük volt idő, mikor
a vasárnap vásárnap lehetett



1 megjegyzés:

Szegő Anna írta...

Ahol most járok, Észak-kelet Mo. kis községe, nincs sem nagy, sem kicsi üzlete, mely nyitva tartana vasárnap. Igaz, kirándulásunk közben fel sem tűnt. Múzeumba, várba, étterembe mehettünk volna, de mi a tájat választottuk és az abban való gyönyörködést. Reggel hiányoltuk ugyan a friss péksütit a zárt pékes boltjából, de megoldottuk valahogy. Sajnálom, hogy megint megmondják, mit tehetek és mit nem. Szerintem már felnőttünk.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...