2014. október 20., hétfő

BKK: bérlet és jegy automaták

Tetszenek az új bérlet és jegy automaták. Örülök,  a szabadságnak, hogy bármikor  lehet jegyet és bérletet  vásárolni, ráadásul bankártyával is! Ez nagyon szuper! Igaz még csak 3-szor használtam egy -egy hónapos időközökkel s ezért még mindig van tanulni való rész nekem - de ez nem baj majd  az  is  rögzülni fog idővel ami most még elakaszt a vásárlásban.
 
Ma épp a soromra  vártam az egyiknél, s  látom, hogy aki előttem van,  kínlódik az 5000 Ft-ásával. A gép  állandóan  visszadta,: Forgatta jobbra, balra  a pénzt.  Próbálta minden féle képpen beadni, de az mindig visszajött. Közelebb léptem, hogy hátha  tudok neki segíteni. A fiatalember  már a legrosszabra is gondolt, hogy talán hamis az 5000-ese.Ezt azért én eléggé valószínűtlennek tartottam e szituáció okának, s nem tévedtem.
 
A probléma  oka a tájékoztatás egy mondatos hiányából következett. A fiatalember  ugyanis  külföldi volt (angol mint később elmondta),  s bár igazán jól beszélte nyelvünket, jól követte az automata minden utasítását is, csak azt nem tudta  kisilabizálni, hogy ha  5000 -et lehet  berakni a gépbe,  akkor mi a  probléma mégis.  Érthető volt  tanácstalansága , ahogy elolvastam a kérpenyőn megjelenő mondatot
 
Ugyanis  az csak magyarul van kiírva, hogy pontosan kiszámolt pénzzel kell "etetni" .
 
Milyen jó lenne, ha ez az egy mondat még  rákerülne  a képernyőre angolul is!
 

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...