2014. július 10., csütörtök

Az esetek megkétszereződése 1. C.G. Jung

Tegnap épp Jung egy   régi írását olvastam, az Archaikus  ember-t. Rövid írás alig  30 oldal B6-os méretben, de nagyon sok olyan   gondolattal ami  nekem  most fontos . Segít , hogy megtaláljam újra napjaim egyensúlyát.
 
Azt  fejtegeti pár oldalon keresztül, hogy a különös esetek megkétszerezve  jelentkeznek.
 
Nemcsak az ő praxisában volt így, hanem kollégáinál is. Sőt ez nemcsak a  orvosi esetekre  igazak, hanem a leghétköznapibb  területeken is. Ugyanazon a  napon pl. Afrikában egy barátjával - egymástól távol- mindketten épp csak az utolsó pillanatban  kerültek el  végzetessé válható  találkozást egy -egy kígyóval.
 
Nem ezek  voltak persze  amik körül a gondolatom járt, más gondolatai voltak igazán  fontosak számomra. De  mikor  haza felé jöttem a parkból, azért megakadt a szemem  egy  furcsaságon. Egy fa póznára   tett  sapkán. Gondoltam is , hogy  remélhetően  tulajdonosa  felfelé is néz majd,  mikor keresi. 

 
S alig tettem meg  50 métert mikor  az utca  túloldalán megint  egy   elvesztett sapkára /  kalapra figyeltem fel, amit egy  tűzcsapra  tettek, hogy  megtalálja a  gazdája  ha  arra jár.

Annak valószínűsége, egy   ugyanazon a napon egymástól alig 50 m-re, két  sapka keresse gazdáját -mások figyelmessége által  , nem  mondható nagyon gyakori eseménynek.  Arról már nem is beszélve, hogy én is választhattam volna, még 2 másik útvonalat is , s  akkor nem látom meg a sapkákat  egyáltalán. 
 
 
Így visszamentem, hogy  lefényképezzem az első sapkát is, hamár ilyen azonnali illusztrációját kaptam C.G.Jung írásának.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...