2014. május 11., vasárnap

Türkizkék kavicsbánya tavak

Kavicsbányák tavai mellett suhan az autó .
S lélegzet elállító az a kék,  amik a tavak vízét színezi.

Az ég kékje  türkizkék színben  tükrözül
Apró fehér habokkal csíkozva időnként.

Csak ámulom, rögzítem  szememmel e  ritka kéket
melyet valóságban ez eddig sosem láttam, víz felszínén.

Mintha  nem is a  kiskunsági homokháton, hanem a Karib-tenger  partjánál falnánk a kilométereket.


Lélegzet elállító!
 
A fény, a levegő , s a víz hármasának  különleges  összhatása.
 
Tenger képeket idéző élmény,  hófehér habokkal a felszínén. Megállni sehol sem lehet, így  fényképezőgépet elő sem veszem, csak szememmel rögzítem a diaképekeket. Kisebb nagyobb kavicsbánya tavak sorjáznak  egymás után, s mindegyik az  azúrkék  különböző árnyalataiban ragyog.  De csak azok amelyeket még  nem érintette meg az emberi beavatkozás, s nem  váltak horgász és vagy fürdő tavakká.
 
Hazafelé tervezésbe  fogunk ki hogyan készítsen  fényképeket. 

-Az én oldalalom lesznek , mondja  hat és fél éves unokám. Ha nem lehet megállni, csináljunk videót! - javasolja.
-Megcsinálom Neked, csak mondd meg mit nyomjak meg!
-Aha, ugyanígy van  a mi gépünk is! Szólj ha  jön majd! Te  előbb meglátod,mint  én mert elől ülsz!

Jönnek a tavak, de már  nem ismétlődik a meg az azúrkék varázs. Jóval sötétebb, teltebb színű . Eltűnt a reggeli fiatalos,  pezsdítő színhatás.
 
 
 Mi a víz valójában?  Tárgy lenne ?  Hiszen nem élőlény és megfoghatóbb mint  egy  fogalom.  Jó kérdés! Mi a pontos válasz rá ? - nem tudom.

Késő bánat. Elszalasztott pillanat lett  a reggeli tétovázás, hogy készítsek-e  képet az haladás közben. A videózás meg nem jutott eszembe! Bosszant!  Sokkal  rugalmatlanabb  vagyok, mint a  mai gyerekek

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...