2014. április 29., kedd

Korszerű oktatás? - az idő visszafordító -



Lehet-e  visszafordítani az időt?

Nyílván nem , mégis kellene! -vélik sokan / vagy kevesen (nem tudom) , de a vágy azért előbukkan innen - onnan, lépten-nyomon.

Az iskola / a pedagógus, rendes és szabályos  gyerekeket akar. Nem olyant aki egyedi,   nem átlag.  Működjön rendesen!

Akkor üljön le és álljon fel  ha  megengedték neki. Bírja 6-7 évesen a napi 5 órás  tanórai terhelést.  Hallgasson ha  az kell, beszéljen ha kérdik, de  csak akkor! Egyéb fecsegés, az  rendzavarás. 
 
A jó öreg,  hagyományos rendszer. Az kell!  Amiből egyszer már kilábalni indult a pedagógia, de megállt félúton vagy  még hamarabb. S most visszafelé igyekszik, a biztonságos melegbe, ahol a tanító-tanár szava szent, vagy ha nem,  hát az már a gyerek  devianciája.
 
Z generáció.
Számítógépes programokon nőtt generáció. Kinek az akadály kiismerendő, megoldandó feladat. Nem meghátrálásra késztető.  Nem áll meg az első akadálynál! Erre kondiconált. Megismerni akarja a szabályokat, próbálgatja, mert csak úgy tud  továbblépni a következő szintre, ha együttműködik a szabállyal . S nem zavarja, hogy új játékhoz új szabályt kell  megismernie. Hisz benne, hogy a szint  fölött van egy újabb kihívás, egy újabb cél.  Egy új  rendszer ami megismerhető, megfejthető. S boldog ha  következő szintre léphetett már. A mai gyerek nagyon is célorientált, ahol az eredményesség a cél maga. Nem a kütyük, pontok s egyebek, hanem a teljesítettség
 
Gondolkodásában  a mai 7 -14 éves  teljesen  más , mint az az iskolarendszer, ami a gondolkodását fejleszteni kívánja.
 
Mit kéne  betuszkolni az idő-visszafodítóba? Az okostelefonokat, és számítógépes játékokat? A toleráns,  gyerekének gondolatait, véleményét  megkérdező, s azt figyelembe vevő  szülőket?  A pedagógia - nem tudni milyen arányú, de gyaníthatóan nem csekély számú résztvevője szerint - mindenképp visszatérni  lenne  jó a múlthoz. 
 
Szülők szerint: az ülj le,  állj  fel, vedd elő a füzetedet, tedd el a könyvedet, most mondd és most ne  beszélj metodikát kellene  talonba tenni  végleg, s helyette  együttműködésre építő pedagógiát alkalmazni végre!  
 
Több kommunikáció, közeledés a szülők felé , partneri kapcsolat, lenne a jövő útja, ha nem állna az útban  az idő-visszafordító " mechanika".
 

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...