2013. június 7., péntek

Hívogató kiállító terem : Fauer Zsófi galéria

Az egyik ajtószány  nyitva volt, gondoltam bekukkantok , milyen lehet. Rég jártam erre, így nekem teljesen  új élmény volt, hogy  egy  kortársművészeti galéria nyílt a Bartók Béla  út 25. szám alatt. Nem is láttam - csak kifelé ment, hogy mi a neve , címe, nyitva tartási rendje.

Hívogattak a  képek,  szobrok csak erre  figyeltem.
 
Egyedül  voltam, s ezt ilyenkor nagyon szeretem.
 
Ami elsőre  feltűnt, az a képek és  szobrok  összhangja volt. 

Egy művész két megformálási módja  lenne?  Nem!  Két fiatal művész közös kiállítására tértem be. Ez önmagában még nem különleges  , viszont az, hogy a  különböző kifejezési  formák párjai egymásnak, az  számomra igen  nagy újdonság volt.
 
Ekkor már tudtam , most alaposan  szemügyre fogok venni minden egyes  alkotást.
 
Nagyon kellemes  időtöltés volt.
 
Elmerülni a   nyírfa törzsek szemében, az embrió pózba húzockodó női alak két  megnyilvánulásában , vagy a  házak, s az előttük álló női alak  vonzásában.
 
Tiszta formák, színek.
Egyszerűség és mélység is  egyben nekem.
 
A nyírfa kompozíció behívta  azt a képet  bennem, amit egy orosz népdal alakított ki , még  az általános iskolák  évek során. Nagyon érdekes ahogy  agyunk  összerendez, montázsol, ,raktároz és előhív 50 év távlatából is  hangulatokat, érzéseket, képeket , például
 egy teljesen új, modern festmény vagy szobor nyomán.
 
"Karcsú, törzsed hajlik, ring az esti  szélben   ,büszke ..?.. nyírfa mért búsulsz a szélben? 
 
 


Mikor kiléptem a galéria ajtaján csak akkor néztem meg, hogy hol is voltam ?

A Fauer Zsófi Galériában!

http://kortarsgaleriak.hu/galeriak/54-galeria.html

A két művész akiknek  műveit  láttam:
Miklós Hajnal festő  és
Majoros Áron Zsolt szobrász művész.

http://mikloshajnal.blogspot.hu/
http://www.majorosaron.com/


Nagyon kellemes  kiállító hely ez. Megjegyeztem magamnak, s jövök máskor is feltöltődni ide.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...