2013. április 30., kedd

Thorma József kiállítás a Magyar Nemzeti Galériában


Megajándékoztam ma  magam egy kis  múzeumi sétával.
A magyar Nemzeti Galériában  még  a  héten látható Thorma József  kiállítást nem akartam kihagyni. S  jól tettem! Igaz virtuálisan is megnézhettem volna egy részét ,  de azért a személyes  találkozás a festményekkel mégis csak más.
 
Már régóta az  a taktikám kiállításokat nézve , hogy megkeresem a művek közül amik a legmélyebben hatnak rám,  s azoknál időzöm csak el hosszan, hogy belém ívódjanak , minél mélyebben.
 
Így tettem most is, s nem csalódtam nagyon nagy élménnyel jöttem el,  s alig tudtam "elválni " a kedvenceimtől, a  nagybányai tájaktól. A virágzó alma fa napfényben fürdő ágaitól, vagy  a tavaszi rét színpompás kavalkádjától. Olyanok ezen   festményei számomra, mint ahogy azt most ebben a ragyogó, csillogó  hirtelen  zöldellésben, virágzásban,  nap mint nap megélek az utcákon , tereken. 
A befogadhatatlan részletek helyett az egyben látott, érzékelt hatások.

Ezek jelennek meg   képein is. 
Gyönyörűek.
 
http://www.mng.hu/kiallitasok/idoszaki/thorma_nyito
http://360world.hu/panoramakep/virtualis_tura/nemzeti_galeria_munchen_magyarul/
Bár az átélt élményt nem tudják ezek az oldalak hűen visszaadni, de jó, hogy már működik a az MNG virtuális sétája is, no meg az időszaki kiállításokról készült szakavatott összefoglaló.

Volt  még egy különös  élményem, hasonló mint bő két évvel ezelőtt a Kossuth téri József Attila szoborhoz üldögélő külföldi turistákkal. Láthatóan  a külföldiek sokkal szabadabban értelmezik a körülöttük lévő világot (Hála Istennek!), mint mondjuk én. Eszembe  nem jutott volna  soha, hogy a Köztársasági Palota őre mellé  álljak  fotózkodás céljából.
Igaz az sem, hogy  vigyázz állásba kelljen állniuk embereknek órákon át, rezzenéstelenül. Meglehetősen  embertelen  dolognak tartom, s teljesen értelmetlennek is.
Nem így  a külföldi  csoportok tagjai: -)
akik legalább szuvenír fotóra  használják ezt a Buckingham palota másolat,  isntallációt

 

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...