2013. március 30., szombat

Leszálltam a buszról

Milyen sokszor  mondjuk, hogy leszállok, vagy épp felszállok az autóbuszra  , villamosra. Sokszor   gondolkodtam már rajta, hogy   honnan eredhet ez a szófordulat, hogyan ragadhatott meg  nyelvünkben ez fogalom? Annyira  abszurd, hiszen semmi  köze  a repüléshez. Vagy mégis?
 
Milyen jó is lett volna  pár napja, ha  valóban tudtam volna  csak egy picit szállni, manőverezni, hogy hova érkezzem meg a busz peronjáról a járdaszigetre.
 
De ez sajnos  nem  megy, hiába ez a remek  szóösszetétel. Választhattam, hogy vagy ugrok, átugrom a jó 15-20 cm széles  kásás, hó réteget a magas padlójú, kapaszkodó nélküli buszajtóból vagy megpróbálok óvatosan, valahogy biztonságosan talajt érni.
 
Utóbbi mellett döntöttem. Reménykedve  talán abba, hogy a jó 15cm magas  hóréteg ad annyi biztonságot az először  földet érő lábamnak, hogy  meg tudom benne tartani magam.  Csak hát azt  nem tudtam, hogy a hóréteg alatt a vizes burkolat van, így  szempillantás alatt  magam alá került a lábam és rázuhantam.
 
Szerencsére pont egy  járdaszigeten álló pózna mellé estem, így abba  kapaszkodva  képes voltam újra  lábra állni. S persze az is nagy szerencse, -GONDVISELÉS- volt, hogy nem tört el  ebben a kis "leszállásban" a  bokám.
 
Nagy nehezen  tovább indultam, mert át kellett mennem minden képen az úttesten, ahol aztán semmi kapaszkodó  nem volt. Kicsit el is keseredtem , hogy fogom én ezt teljesíteni. Ekkor  odalépett hozzám, egy hölgy. Kicsit idősebb és  magasabb is volt nálam.
 
-Segíthetek?-kérdezte
- Igen! Köszönöm!- válaszoltam. Nagyon örülnék ha  segítene átmenni a másik oldalra! Belé karolhattam, és átmentünk az úttest  túloldalára. Elmesélte, hogy ő is  járt már így. Valamint úgy is, hogy felháborodva utasították el  segíteni akarást. a  Mit képzel! felkiáltással.
Én nagyon örültem, hogy nem ment el mellettem és segített  eljutnom a biztonságot jelentő megállóba.
Megvárta, míg "fellszállok" és leülök a buszon, s láttam  épp ellenkező irányba indult tovább.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...