2012. november 25., vasárnap

Bence "kikel a habokból"

Erzsike  nénivel (75) gyakran összefutunk  az utcán jövet menet, , de  többnyire csak barátságos  köszönésre futja az időnkből. Elfoglalt nyugdíjas ő is. Kicsit hajlottan ugyan, de fürgén, mosolygósan, nyitottan a világra,   jön - megy. Ő a gondnokunk.

Ma  azonban jó  volt   az  "időzítés". Ő épp  hazaért, s bár én  a buszhoz siettem, de   volt  még  bő 10 percem, így  megálltunk pár szóra.

-Láttam hét végén itt  voltak az unokák!  - mondta kedvesen
- Bence is milyen nagyot nőtt mióta nem láttam! -válaszolok
- Igen  én is úgy látom! Nagyon jó volt  a hétvége vele!
- Képzelje  Zsuzsika, mint egy  óvodás  , bújócskázott  Bence (10)  a lakásban! Meg kellett keresnem a szék  mögött, asztal alatt. Persze megkerestem. Én nem tudom miért, de ezt csak nekem adja elő.  és sikongat örömében. -mondja boldogan- S hiába csitítom, hogy Bence, mit szólnak majd a szomszédok? - azt válaszolja, ne izgulj Nagyi!  Neked  jó szomszédaid  vannak, nem szólnak semmit!

Igaz ami igaz , tényleg jó szomszédaim vannak ! mondja, nekem meg legidősebb unokám  jut eszembe  közben,  aki egyidős  Bencével. Tíz éves, s alig  két hónapja   szintén bújócskát játszottunk . Ő találta ki  persze, s az sem zavarta, hogy   alig van búlyóhely  kis lakásomban. Összehúzta magát oly  picire, hogy tényleg nem láttam a fotel mögött, ami pedig  nem egy nagy  bútordarab nálam. 
 
-Na és az esti  fürdőzés!  Az a nap  fénypontja  Bence  számára.
Két éve  megmutattam neki, hogy  milyen jó a kádban és  a tusoló rózsából engedni a  hátunkra  a vizet, míg a kád  megtelik, Azóta mindig  így  csinálja  nálam. Utána beleteszi a hab fürdőt és akkora habokat  csinál, hogy  csak a feje  látszik ki. Elnyújtózva lebeg a  hab alatt,  majd  "kikel a habokból".

Ezsike néni szavait átmelegíti  az  a boldogság amit az unokák adnak nekünk. Arcát  beragyogja az öröm amit Bence  jelent számára.
 
Indulnom kell, nehéz  egy kicsit elköszönnöm, mert szívesen  hallgatnám még boldogságos  élményeimet,
 
 

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...