2012. július 7., szombat

Reggeli fecsketánc

Reggel 6-kor indulok mostanában  boltba, hogy a nagy  meleget elkerüljem.

Rögtön találkoztam  egy régen látott ismerős  hölggyel. Üdítő jelenség volt most is.  mint mindig Hófehér bokáig érő gyönyörű, könnyű anyagú, kivágott dekoltázsú ruha, különböző formájú nyakláncai, karkötői, hófehér kendővel lefogott speciális kontya., fehér kisebb méretű válltáskája, 10 cm magas fehér  szandálja és a tökéletes smink , a teljes  összhangot kelti az emberben, ami mindig is jellemző rá. Nyugdíjas már ő is , hiszen mikor legutóbb találkoztunk épp az a nap volt,  mikor utoljára ment dolgozni, mint aktív dolgozó. 
Örömmel üdvözöltük egymást, s mivel én nem  rohantam  sehova, Ő meg a buszra várt, váltottunk pár szót.  Győrbe megy, leugrik a  barátnőjéhez. Latolgattunk, hogy elegendő ideje van-e ahhoz, hogy elérje a kiválasztott vonatot, vagy  várhat majd az állomáson 1-2 órát? Nem kalkuláta be, hogy ma szombat van, s a megszokott buszjárata csak hétköznap közlekedik.
Én is elklakuláltam  magam. Szombat lévén, egy órával később nyitnak  boltok. Sétára indultam hát  a környéken, s  az első 10 méter után már nagyon bántam, hogy otthon hagytam a  fényképezőgépemet.
Az aktuális panaelprogramos 10 emeletes épület körül fecskék tucatjai keringtek. Oly közel repültek az ablakokhoz, hogy a  benn  lakók orra előtt pár centivel kanyarodtak, siklottak. csaknem  berepültek a nyitott ablakokon. Némely  ablak sarkát többször is  megszemlélték, megkapaszkodva pár pillantra az ablakmélyedés  falán. S csak keringtek, keringtek rendületlenül , figyelemre sem méltatva a  körben  elhelyezkedő - már  újjá varászolt  panelprogramos-  többi épületet. Néha egy-egy galamb berepült a forgó körbe, hogy átszelje  azt. Az egyik elkapott egy  fecskét, hallottam kétségbeesett csivitjét is. Megdöbbentett. A galamb elragadja  a fecskét? Mit kezd vele?
Rövid időre elcsendesült és eltűnt a fecskecsapat. leszálltak a fák felső ágaira. Majd 1-2 perc múlva  folytatták körzéseiket, de  hiányzott a korábbi  önfeledt boldogság hangjukból. Visszafogottá, csendesebbé váltak.
                                                                     --------------------------
Kovácsiban természetes  volt számomra, hogy a fecskék felkeresték, körberepkedték a frissen vakolt, meszelt  / festett  házakat. Úgy tűnik, hogy ez a városi fecskékre is jellemző. Milyen ősi kódolás működteti Őket, hogy a város 10 emeleteseit is megtisztelik táncukkal?
                                                                      -------------------------


Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...