2010. július 3., szombat

Színek és hangulatok

A helyi járat kisbusza pontosan és utas nélkül érkezett a megállómba.
Ismerős a vezető, ráadásul ezen a járaton mindenki köszön is a sofőröknek
Köszönés után mondom neki, hogy ma sok dolgom van nincs időm a gyaloglásra.
- Az idő fura dolog - hogy mire van és mire nincs. Válaszolja. Hallgatunk, majd megszólal, miközben kéz az ablakon..

-Szép ez sárga ház. Az embernek jókedve lesz tőle. Persze kinek mi tetszik, lehet, hogy másnak épp ez nem tetszik.

-A sárga vidámságot, fényt, boldogságot juttat sok ember eszébe. A zöld házak már nem sikerültek ilyen vidámra , de azért jó, hogy új ruhát kaptak - s persze a hőszigetés alatta, sokat fog jelenteni az ott lakóknak.
- A fűzöld jobb lett volna , attól is jókedve lesz az embernek. Mondja.
-Én feketére festeném a házam falát!
-Feketére!?- s gondolom látszik rajtam megrőkönyödésem.
-Igen feketére, és bámulhatná azt a szomszéd! Befuttatta repkénnyel a házam falát!
Már értem a sofőr indulatát. A repkény a legagresszívabb növények egyike. Szívósan beszövi magát a vakolatba, miközben járatokat enged a víz romboló munkájának. Csak a vakolattal együtt lehet eltávolítani.
-Tönkretette a vakolatot? kérdem.
- A teljes szigetlést! Beszéltem szakemberrel, 700 ezer Ft-ba kerül, hogy újra rendes legyen a házam fala! Mert neki nem volt kedve nézni a falamat! Mondtam neki térítse meg a károm, de ő engem hibázat, hogy miért nem szóltam neki időben, arról, hogy a repkénnyel tönkre teszi a falamat.
Leszálláshoz nyomom a gombot. Furcsa érzés így abbahagyni a beszélgetést. Pontosan tudom, hogy milyen nehéz egy ház szigetelésére, tatarozására előteremteni a pénzt.
Azért remélem, hogy mégse fogja feketére festeni és ha, nem is vidám sárgát , de egy szép zöldet esetleg egy hűvös kéket választ majd :-)






Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...