2010. június 22., kedd

Történelmi áttekintés 30 percben

Vége a hét munkahelyi részének.

Hazafelé, rekkenő hőségben bámulok ki a villamos ablakán.

A velem szemben ülő őszhajú férfi hozzám intézi szavait.
-Senki nem szállt fel!
Ez is ritka!Igaz egy perce, hogy elment az előttünk lévő.

Passzívan, de azért figyelmesen hallgatva, várom , hogy mi lesz a hozzám szólás erdménye.
Ezen a ponton vagy abbamarad, vagy csak a bevezető rész volt.

Bevezető rész volt. :-)


- Tudja a Fehérvári út és a Bocskai út sarkán laktunk.

Hatan , másfél szobában.

Városi gyerek voltam.

Meg kellett szoknom a vidéki életet, de semmi pénzért nem jönnék most már vissza.



Van egy házunk, 2 szintes , a hegyoldalban .

Húszezer Ft-ért vettem a telket a 70-es évek elején.

Nem értettem hozzá, de könyveket vásároltam, megtanultam belőle.

Egyedül a tetőt készítette szakember.


Három méteres az emeleten a terasz.

Eternit csövekbe öntött beton tartja. Statikus barátom mondta, hogy ez az a szélesség amit elbír még az oszlop. De így is jó. Az egész város előttünk van.Csend , madárcsicsergés.


Mindig csinálok valamit a házon, nem tudok nyugton ülni.


Két - három munkahelyem volt mindig egyszerre.


61-ben kezdtem a BHG-ban, 16 évig nem mehettem külföldre.


Amikor már mehettem, először a rokonokhoz mentem. 50 kg-mal kellett elhagyniuk az országot 46 elején. Mi itthon maradtunk, maradhattunk.


Aztán később dolgoztam is kinn egy évet. Kellett a pénz a házhoz.

A tetőt abból csináltattam meg.

Tízszeresét kerestem ott mint itthon.



Az órájára pillant.

-No én itt leszállok! Ha átvágok a tónál még elérem a gyorsjáratot!



Ruganyos lépteivel, mire a villamos elhalad a tó mellett, már az út egyharmadát megtette.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...