2010. február 6., szombat

Dauer

Ma fodrászatot találtam magamnak. Ez nem is olyan egyszerű dolog számomra, mert sok mindennek kell "együtt állnia" ahhoz, hogy örömmel éljem meg a hajformázára fordított időt és eredményét is.

Legyen kifüggesztett árlista-

(Mielőtt bemennék, tudjak legalább az árakról dönteni a frizurámat illetően. Mert van amikor csak egy vágás fér bele az aktuális keretbe, és akkor ehhez igazítom a igényeimet) Máskor pedig a drágább hajformázást is megengedhetek magamnak , mint pl. a dauer

Ne kelljen sokat várni -
vagy ha kell akkor lehessen addig aközelben értelmesen eltölteni az időt. -Vissza lehesen jönni az adott időpontra ne kelljen ot kivárni-.

Lehesssen bankkártyával fizetni-

Kellemes meleg legyen, és a környezet legyen nyugodt, esztétikus-

No ma mindezeknek eleget tett a TESCO-ban működő Klier fodrászat.

Így el is határoztam, hogy ma, akkor bedaueroltatom a hajamat amit már évek óta mindig odáztam.


Az üzletben 3 vagy 4 fordász dolgozott éppen. Mondta a hozzámlépő alkalmazott, hogy 50 perc múlva jöjjek vissza. Nem gond persze ott eltölteni ennyi időt. Be is mentem a TESCO részbe és jó alaposan körülnéztem, apróságokat vásároltam és visszaballagtam a megbeszélt időpontra.



Az egyetlen fiatalembert "nyertem meg" meg ezzel az várakozással.


Az induló hajmosás után jött a legnehezebb ügy számomra : a vágyott frizura leírása, elmondása. Mindig ezzel van baj nálam . Azt hiszem nem tudom jól elmondani. De most valahogy nem úgy indult az egész mint máskor. Csak annyit kellett mondanom, hogy hullámos hajat szeretnék nem göndört. Máris jó vastag csavarok kerültek kiválasztásra a fodrász által, sőt még arról is tájékoztatott, hogy a csavar mérete a haj hosszúságától is függ nemcsak a kívánt hatástól. Elmagyarázta, hogy az általa kiválasztott csavarral kb. 3-4 hullám lesz a hajamban. Már itt gondoltam, hogy valami újjal, szokatlannal találkoztam. TÁJÉKOZTATTAK arról ami engem érint- mivel én fogom viselni a frizurámat-. Elmagyarázta nagyon kedvesen, hogy a felcsavarással és a a dauervízzel csak felpuhítják a haj szerkezetét, a göndörség mértékét majd a fixálás fogja igazából eldönteni. Beszélgettünk még a munka közben, hogy mennyi minden változott 50 év alatt a technológiában, a szerek összetételében. Mondta mamár sokkal enyhébb vegyszerekkel dolgoznak. Viszont olyan új eszközökkel amikkel korábban nem.

Flórácskám jutott eszembe, aki -szerencseré - sokszor kérdezi, hogy régen hogyan éltünk, miket csináltunk. El is fogom neki mesélni, hogy ahhoz képest mikor én voltam annyi idős mint ő most - és mentem a nagymamámmal rendszeresen a fodrászhoz- mi minden változott meg.


Pl. Akkoriban a férfi fodrász nálunk a férfiakat nyírta, borotválta. Külön üzlete is volt s oda bizony nők nem mentek frizurát csináltatni. Egyébként is a felesége volt a női fodrász. Egy teljesen más üzlethelyiségben. Egyébként épp 2 házaspár volt akkoriban a faluban akik ily módon ellátták kb. 2000 lakosú község lakosait a frizuráskodás terén.

Az egyik üzletben a két férfi a másikban meg a 2 nő tevékenykedett. Volt amikor mindketten egyszerre is ott voltak , s volt amikor csak az egyik. A fodrászhoz járók közül mindenkinek megvolt a maga fodrásznője . Volt aki Irénkéhez (nekem akkoriban Irénke nénihez) más meg az Erzsikéhez (értelemszerűen nekem Erzsike nénihez járt ).Családon belül is változhatott a választás, mert a nagymamám Irénkéhez anyukám Erzsikéhez ment ha frizurát akart készítetettni. Bár ez rugalmasan módosult is , ha valamilyen ok a változtatást tette ésszerűvé. Az, hogy kinek ki volt a fodrásza az a szokásos menetrendre vonatkozott csak, s nem volt abból semmi probléma, ha borult a kialakult rend. Gondolom függött a választás a fodrásznő specialitásaitól is . Anyámnak pl. sokáig volt kontya.

Különfélék. Rakott, sodrott, fejtetőre fésült, vagy épp kicsit oldalra. Akkoriban nagy divat volt ez a hétköznapokon is. Az anyukát, nagymamát elkisérő gyerekek viszont csak annál a fodrásznál pakolgathatták a csavarokat ahol a felnőtt ment éppen. :-)


A csavarok felrakása után most is -mint 50 évvel ezelőtt is- a dauervíz felvitele következett. De mekkorát változott a technológia. Akkoriban a duervízbe mártott vattával pamacsolták be a csavarokra tekert hajat.Ma meg először is kaptam egy vattapántott a fejemre a csavarók köré, s csak ezek után került a dauervíz felvitele a hajamra. Így egy csepp se került a vegyszerből a fülre, nyakra, arcra. Egyszerű és nagyon praktikus védelem.

50 évvel ezelőtt a dauervíz igen erős szagú, és csípős folyadék volt -a maiak már sokkal enyhébbek. Igazán akkor lepődtem meg, mikor nem kaptam a jólismert nylon sapkát a fejemre-mint akár 2 éve is utoljára- hanem az egyik fodrászasztalhoz kellett ülnöm, és egy -állványos -szerkezetett gurított mellém a fordász. Hasonlított a régen is használt szárító búrákhoz, csak nem volt annyira zárt, sőt egyáltalán nem volt zárt. Messzebbről sugározta a hőt és oldalról nyitott volt. A hátán lévő kezelő pulton láthatóan különböző beállításokat végzett a fodrász, majd egy vezetékes csipeszt az egyik szélső dauercsavarra réhelyezett a fejemen. S tájékoztatott, hogy ez azért van, hogy ne tehessen kárt a hajban a gép, mert azonnal jelez ha a hajnak nem megfelelő valami.
Nagyon el voltam bűvölve ettől az egésztől, s úgy éreztem, hogy igen ez már az általam annyira kedvelt scifi filmekben látott jövő, előfutára. A fodrászatban eszközzel mérik a haj reagálást a hőre, kémiai anyagokra, miközben én a jó meleggel körüllengve kényelmesen olvasgatok. :-)

Már ezért megérte eljönni ide.


A frizura kialakításhoz sem kellett sokat mondanom. Valahogy értette a szakember amit eddig még sosem sikerült értelmesen elmagyaráznom senkinek. Az eredmény egy olyan forma lett amilyent elképzeltem magamban. Semmi különleges ugyan. "Csak " ott vágta rövidre ahol kértem és ott nem vágott belőle - az igazítás kivételével- ahol kértem. A szárításhoz megint hozott egy új eszközt, (na ilyent fogok venni magamnak is, már gondolkodtam rajta korábban is, de most láttam a működését, eredményét is, s tényleg hasznos), a hullámosító szárítót. Ezzel valóban olyan hatást ért el, hogy hullámosan , megmagasítva a fejem tetején lévő hajat, kellemessé tette magam számára is a tükörben való találkozást önmagammal.





Életemben először úgy jöttem ki a fodrászatból,

hogy tökéletesen elégedett voltam az eredménnyel.


1 megjegyzés:

vacska írta...

Barátnőmtől
Meg kell jegyezni ezt a helyet, meg a fodrászt is!
Fantasztikus érzés, ha úgy kezelnek ( fodrásznál, orvosnál, hivatalban), mintha érdekelné a másikat, hogy mi történik veled...
Olyan szépeket írtál, hogy elmenne reklámnak is:)))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...