2008. augusztus 10., vasárnap

tavirózsa

Ma megfigyelhettem, hogy a tavirózsa hogyan nyitja ki bimbóját a napsugár hatására. :-) Készítettem a fázisokról fényképket is. :-) Ez kb. 20 percenként készült. Az első képnél, még árnyék borult a tóra, de amint rávetült a nap melegítő fénye, a bimbó is kezdte szétnyitni kelyhét.


Íme:



Nem csodálkozom, hogy MONET négy évet (1914-18) szentelt életéből a tavirózsák megfigyelésére , festésére.

A múlt héten egy magyar festőnő Harsányi Zsuzsanna (1962-) kiállításán is láttam pasztellel készült képei között tavirózsásat. Úgy látszik, hogy a tavirózsa tényleg elvarázsolja az emberek egy részét.

Egyébként a FŰVÉSZKERTBEN -épp most olvastam a neten-, hogy11-én 12-én este meg lehet tekinteni majd a VIKTORIA CRUZIANA-t amely csak két éjszakán át virágzik. http://www.fuveszkert.org/
Még erről sosem hallottam, lehet, hogy az idén meg is nézem. :-)

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...