2008. augusztus 10., vasárnap

erőtér

Különös élményben volt részem. Mondhatom, hogy ilyenben még sosem, s nem is nagyon vágyom hasonlóra sem.
Leszálltam a villamosról, mikor egy hölgy velem korabelinek, vagy tán kicsit fiatalabbnak gondoltam, odalépett hozzám s udvariasan megkérdezte, hogy ma milyen nap van, péntek vagy szombat?
Elég tanácstalanul nézhettm rá, mert magam sem tudtam azonnal rávágni hogy szombat, el kellett egy kicsit gondolkodnom rajta, mert így szabadság alatt összeolvadnak a napok, nem igazán tartom számon hogy épp milyen nap van, de végül is rendeztem a gondolataimat, s tudtam, hogy ma szombat van. Amit elég határozottan ki is mondtam.
A hölgy meg magyarázatba kezdett, hogy őt megtámadták 90-ben és beültettek egy csip-et a fejébe, amit nem vállalt egyetlen orvos sem hogy kivegyen, pedig számtalan helyen volt vele.
Aztán arról mesélt, hogy ezen a csip-en keresztül őt szokták bántani és akkor törlődik a memóriára. Ez történt vele tegnap is és ezért nem tudja milyen nap van.
Majd elmondta, hogy biológia szakos tanárnő, s rengeteg feltalálása volt, csak mind elveszik tőle a csipen keresztül.
Azalatt a 2-3 perc alatt míg az utat a villamostól a Savoya-park bejárójáig megtettük hihetelen sok mindnet mondott, pedig nem is hadart. Beszélt még a gyászairól, a testvéréről aki kórházban van , a földben lévő energiák kiaknázásának veszélyéről, az termálvizekről, egyáltalán a jövőben fellépő vízhiány megoldási lehetőségeiről.
Van az utazások során rendszeresen látott magában beszélő emberekből jópár. 3-4 ilyen " útitárs" minden hónapban van, de ez más volt.
Döbbenetes élmény volt.
Mindeközben - általam eddig még sosem érzett erőtért éreztem körülötte, ami abban segített nekem, hogy még a szokásos "3lépés" távolságon is kijelebb menjek fizikailag és kommunikációsan is.
A döbbebenetes az volt, hogy mondatai teljesen jól szerkesztettek, világosak, értelmesek voltak, s önmagukban talán még meg is állták a helyüket. De így együtt, egyik témából a másikba átváltva, kimondottan zavaróak voltak. Kérdeztem tőle, hyog tanít-e még? mondta, hogy már nem mert nyugdíjban van, 48-ban született. (vagyis 60 éves, nem látszott annyinak)

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...